KJØPSBETINGELSER

 

GENERELL INFORMASJON

Protid Urmaker Næss AS er autorisert forhandler av merkene vi fører i vår butikk og nettbutikk.  Vi følger norsk lovgivning og ditt kjøp er regulert etter lov om forbrukerkjøp, angrerett, markedsføring, personopplysning og e-handel. Dermed du være sikker på at når du handler hos oss gjøres det på en trygg, sikker og enkel måte. 

Vi gjør vårt ytterste for at informasjonen på våre nettsider skal være korrekt, men tar forbehold om feil eller mangler i produktbeskrivelser eller annen informasjon som fremkommer på våre nettsider. Produktbilder på nettsiden kan ikke garanteres å vise produktets eksakte utseende. Elementer som proporsjoner og farger er ofte vanskelig å vise korrekt på ulike skjermer.Samtlige priser er angitt i norske kroner og merverdiavgiften er inkludert i prisen.

Kunder som handler i nettbutikken til Protid Urmaker Næss AS må ha fylt 18 år.

Ved spørsmål kan vi kontaktes på post@urmakern.no

GARANTI OG REKLAMASJON

Fra kjøpsdato har du 2 års internasjonal garanti på alle våre varer, så fremt ikke annet fremkommer. Denne garantien dekker fabrikasjonsfeil eller mangler og gjelder hos alle autoriserte forhandlere i hele verden. Den dekker ikke normal slitasje eller annen skade på produktet.

I tillegg til garantien har du fem års reklamasjonsrett i henhold til norsk lovgivning. Ved en eventuell reklamasjon eller garantireparasjon er du selv ansvarlig for å  fremvise bekreftelse på kjøp. Vi anbefaler at du medbringer internasjonalt garantikort som følger med din klokke, men kvittering og utskrift fra nettbank er også godkjente bevis på kjøp. 

FORSIKRING

Protid samarbeider med SOLID Forsikring for å tilby forsikring på nye klokker kjøpt hos Protid-butikker. Vi tilbyr gratis klokkeforsikring i seks måneder på alle klokker fra kr 1.500 til kr 49.999. Etter 6 måneder vil du bli tilbudt en 12-måneders klokkeforsikring til gunstig pris via SOLID Forsikring. Forsikringen gjelder ved uhell eller tyveri. For fullstendige forsikringsvilkår ber vi deg kontakte SOLID Forsikring. Normal slitasje dekkes ikke av forsikringen. 

BETALING

Når du handler i vår nettbutikk vil du ha muligheten til å velge mellom flere sikre betalingsmuligheter. Dette er de valgene du har:

  • Betaling med VISA eller Mastercard
  • Vipps

BESTILLING

Når du bestiller fra vår nettbutikk vil du motta en ordrebekreftelse. Vi ber om at denne gjennomgås nøye for å undersøke om den stemmer overens med din bestilling.

Når din ordre sendes fra oss vil forsendelsen inneholde bestilt vare samt medfølgende boks, etui, tagger, garantibevis, instruksjonsbok og annen dokumentasjon. Angrefristskjema, kvittering og evt. forsikringsbevis vil også medfølge.

Vi har et stort og bredt sortiment hvor produktpriser i stor grad styres av våre leverandører. Prisene er stadig i endring og vi tar forbehold om at pris på nettsiden kan inneholde mangler eller være feil.

De samme klokkene som er tilgjengelig i vår nettbutikk er også tilgjengelige i vår fysiske butikk. Vi tar forbehold om at lagerstatus som vist på vår nettside kan avvike fra reell lagerstatus. Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling helt eller delvis, dersom produktet er utsolgt. Hvis et produkt er utsolgt eller er utilgjengelig av andre grunner vil vi følge deg opp og prøve å komme til en løsning.

Forbehold om skrive-/trykkfeil og om varen er utsolgt

Protid Urmaker Næss AS tar forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Verken Protid Urmaker Næss AS eller kunden er bundet av avtalen om den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en skrive-/trykkefeil. Protid Urmaker Næss AS forbeholder seg retten til å kansellere kundens bestilling eller deler av denne dersom varen er utsolgt. Om varen er utsolgt vil kunden få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om erstatningsvare. Kunden kan velge enten å akseptere Protid Urmaker Næss AS nye tilbud med de endringer som er nærmere angitt i forhold til kundens opprinnelige bestilling eller å kansellere bestillingen.

FRAKT OG LEVERING

Vi tilbyr gratis frakt på alle ordrer over kr 3.000,-  i Norge og varer sendes kun innenlands. Varer som sendes leveres av Bring. Du velger selv om varen skal bli levert til din adresse eller til nærmeste postkontor. Alternativt kan du velge å hente ordren din i vår butikk i Storgata 2 i Sandefjord . 

Leveringstid kan variere, men vanligvis vil du motta din bestilling 1-7 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen. Skulle det vise seg å ta lenger tid vil vi kontakte deg så raskt som mulig. Man må påregne lengre leveringstid rundt høytider og helligdager. Spørsmål knyttet til varer under levering må rettes til Posten Norge eller Bring.

Kunden står for risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

UNDERSØKELSE AV VARSEN

Etter at kunden har mottatt varen skal kunden snarest mulig undersøke om varen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om varen er blitt skadet under transporten, eller om varen ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil kan kunden kontakte Protid Urmaker Næss AS

post@urmakern.no

ANGRERETT OG RETUR

Som kunde hos Protid Urmaker Næss AS har du 14-dagers angrerett iht. Angrerettloven. Angreretten gjelder for kjøp av varer uten å oppgi grunn. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må skriftlig melding om bruk av angreretten være sendt til oss innen utløpet av 14-dagers fristen. Angrefristskjema skal fylles ut og legges ved.

Hvis du har mottatt en vare med feil, mangler, feilbestilling eller en vare du ikke ønsker å beholde kan du returnere varen til oss. Her skal det også angrefristskjema benyttes.

Produktet som returneres skal være tilnærmet mengde og tilstand som da du mottok den og skal returneres i originalemballasje. I tillegg skal alle etiketter, beskyttelsesplast, pris og tagger være på – hvis dette allerede var på da du mottok den.

Hvis du har mottatt varen som en gave er angrerettskjemaet og kvittering sendt til betaler av gaven. Varen kan da enten byttes i annen vare i vår butikk i Storgata 2, eller hos en annen urmaker i Protid-kjeden. Du kan også velge å få en tilgodelapp.

Kunder må selv bære kostnaden ved å returnere varene dersom angreretten brukes. Angrerettsskjema skal alltid medfølge når varen returneres.

Følgende varetyper er unntatt angreretten: Varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner eller har fått et tydelig personlig preg. Eksempelvis: Klokke med gravering.

Varer skal returneres til følgende adresse:

Protid Urmaker Næss AS

Storgata 2,

3210 Sandefjord

TILBAKEBETALING

Ved mottatt retur vil produktet inspiseres nøye for å se om produktet har skader eller mangler som kan anses å være et verditap. Mangel på originalemballasje kan anses å være et verditap. Retur/bytteverdi vil bestemmes deretter.

Du vil kontaktes hvis vi anser at det foreligger mangler slik at ikke kjøpssummen kan tilbakeføres i sin helhet.

Du vil få e-post fra oss når returen er registrert mottatt og en e-post når kjøpssummen blir tilbakeført. Du vil vanligvis motta kjøpssummen innen 7 virkedager fra retur er registrert mottatt.

BYTTE

Varer kjøpt på nett kan byttes i annen vare i vår butikk innen 30 dager fra kjøpsdato. Bytteretten gjelder ikke for varer med nedsatt pris. 

Ved bytte av vare kjøpt på nett gjelder samme regler vedr. produktets tilstand, originalemballasje, unntak osv. som nevnt i avsnittet “Angrerett og retur”.

Ved bytte vil du få en tilgodelapp.